vrijdag 30 mei 2014

Moederdag 2014

Ook dit jaar moesten de moeders van de kinderen uit mijn klas natuurlijk weer flink 
worden verwend. We maakten daarom XL sleutelhangers met een tekening van hun eigen moeder
en op de achterkant een door de kinderen verzonnen versje. Heel schattig!

Ik blijf persoonlijke cadeautjes toch het allerleukste vinden. Cadeautjes waarbij de creativiteit 
van het kind voorop staat. Werk dat daardoor allemaal verschillend is, een tekening van 
moeder bijvoorbeeld, maar dan net een beetje specialer! Daardoor kwam ik op het idee 
van deze sleutelhangertjes. 

Ik heb de kinderen een tekening van hun moeder laten maken op een vel papier. Ik heb 
de tekeningen van de kinderen gelamineerd en ben samen met de kinderen gaan zitten voor 
de versjes. De jongste kleuters moest ik wel een beetje op weg helpen: "Wat rijmt er 
op: pannenkoeken bakken vind ik leuk om te doen..?" waarop de kinderen vervolgens 
zeiden: "Uhm.. schoen?" Kijk, zo kom je nog eens tot een geweldig gedichtje ;)

maar de resultaten mogen er uiteindelijk wel wezen. Er zitten kunstwerkjes tussen, 
ik ben er tevreden over! En hopelijk de moeders ook!
De cadeautjes werden ingepakt in zelfgemaakt pakpapier. Heel simpel: stempelen met verf op
 grote vellen schilderpapier. Het hartje stempeltje is een wc rolletje, wat ik aan de bovenkant 
heb ingevouwen. De namen erop met een fluo MT tape'je

En nu natuurlijk de vaders nog.. 

Geen opmerkingen: