donderdag 4 augustus 2011

Boffen met het weer

Blog ik gister nog over het prachtige weer in Nederland.
 Wat boffen wij toch! dacht ik nog. Zal de zomer dan 
toch nog terugkeren? De hele maand augustus zou toch 
ook beter worden? JA, dat moet het zijn, het begint gewoon meteen
En meer van dat soort moeilijke vraagstukken
bleven de gehele dag een beetje door mijn hoofd spoken
Dromend over de kleding die ik dit weekend zal aantrekken
op een festival..Tja, Nederlands weer is zo slecht nog niet

Word ik vanmorgen pats poem getrakteerd 
op een actueel weerbericht vol regen,
windstoten, onweer en wolken..

Nederlands weer = gezellig.

dus treken we spontaan de berensloffen weer uit 
de kast, ruimen we de picknickkleedjes weer netjes 
op in diezelfde kast, worden de tijdschriften ingeruild 
voor een goed boek, want daarin staan veel te veel zomerse 
outfits, zetten we onze bril weer op en ploffen we vervolgens 
met een grote pot thee op de bank. Oke, ijsthee mag. 
Het is tenslotte zomer, laten we eerlijk zijn!


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, Nederland. Ach als we zelf maar vrolijk blijven dan komen we regen wel door.

Iris Vank zei

Ondanks het herfstonderwerp van je post, toch een lach op mijn gezicht dankzij je tekening! :)

Vandaag was het hier benauwd en droog, leek bijna zomerachtig.